måndag 12 juni 2017

Mallorca 2017

Det årliga besöker på Mallorca blev tio nätter långt denna gången. Trevligt som vanligt!

torsdag 17 november 2016

Las Palmas 2016

Vi hyrde en trevlig lägenhet på Las Palmas genom air bnb i ca sex veckor.

söndag 12 juni 2016

Mallorca 2016

Denna gången så fick vi även trevligt sällskap av Stefan och Eva.

onsdag 16 mars 2016

Hemfärd

Väl tillbaks på Koh Samui efter Koh Tao vistelsen så tog vi fyra nätter vid beachen på ett ställe som heter B2@Samui. Bra pris för att ligga vid stranden men lite slitet ställe. Det bästa var deras strandbar. Sen avslutade vi "hemma" på Nova Samui.
När detta skrivs så är det sista natten innan hemfärd. Åker ej förrän på kvällen så har en hel dag vid poolen att njuta av. Lustigt sammanträffande på B2@Samui , där var 2st oberoende av varandra par som båda var från Helsingborg. Även ett gäng från Tranås där en man visar sig vara en farbror till Sivans systersons fru samt även hennes två kusiner.
Världen är liten.
Ha det bäst !

Nattmarknaden

Strandbaren på b2@samui

Smoothie

Monitor lizard. De kan bli upp till 3m långa så detta är bara en junior.

Grillad kyckling på beachen är ett stående inslag

söndag 6 mars 2016

Koh Tao

Trots att vi har varit en hel del på Koh Samui så hade vi aldig varit på ön Koh Tao. Den ligger ca två timmars båtfärd härifrån. Denna gången så åkte vi och spenderade fem nätter där. Det är en trevlig liten ö som ni kan se på bilderna. Nu är vi tillbaka på Koh Samui och stannar här i elva nätter innan det bär av tillbaka till Sverige.
PS. Myrbetet som jag nämnde i förra inlägget kliade och gjorde armbågen svullen i en vecka. Hann precis bli av med det när jag fick ett nytt på nästan exakt samma ställe.
Sköt om er !

fredag 5 februari 2016

Nids Bungalow - Koh Samui

Här är allt bra förutom att Roger har en svullen armbåge. Då Nids Bungalow praktiskt taget är en djurfarm så har vi klappat en hel del hundar och katter , utan att bli bitna. En fet myra som inte uppskattade en armbåge i ansiktet var dock mindre trevlig och högg till. Det var första gången som vi bodde här och det är ett grönt och trevligt ställe. Mysigt med höns och tuppar som springer runt där under dagtid , det var inte lika mysigt att bli väckt varje natt av tupparna. Nu är vi tillbaka på Nova Samui där vi brukar bo och kommer stanna här åtminstone fyra veckor. Nu orkar vi inte skriva mer för det är dags för pooldopp.
Ha det bra !

fredag 20 november 2015

Playa Las Americas

Vår Teneriffa tripp avslutades nere i söder. Lite varmare och betydligt mer turister. Vi är faktiskt positivt överraskande så det kanske blir fler resor hit i framtiden. Det blev även en trevlig kväll med Sylvia och Lennart. Låter bilderna berätta resten.
Sköt om er !

tisdag 10 november 2015

Santa Cruz - Teneriffa

Då har vi en dag kvar sen har vi varit här i fyra veckor och ska dra en sväng söderut. Det är en trevlig stad med inte alltför mycket turism. Mycket trevliga barer och restauranger. Lite bilder blir det förstås.
Ha det !

En stor och fin altan på 50 kvm.

Stranden Las Teresitas som är en tio minuters bussresa från staden. Sand fraktad från Sahara-öknen för att dölja den naturliga svarta vulkansanden.

Sivan på nattklubb i det trendiga Noria-distriktet.

Saltvatten poolerna Cesar Manrique som är populärt badställe då centrala staden saknar en bra strand.

Plaza Espana som är turisternas favorit foto-objekt.

Frukost på altanen en vardagslyx som man saknar när man är i det kalla norden.